Успешен финал за Гераджиев и Гаджев в Румъния

Публикувана 16.05.2016

Екипажът на АСК „Пловдив“ Георги Гераджиев/Георги Гаджев с Форд Фиеста R2 завърши първото си състезание за сезона – румънското Рали Арад –, което се проведе на 13-14 Май 2016 г. Ралито бе валидно за Европейския рали трофей (ERT) на Международната автомобилна федерация (ФИА) – Балканска зона. Трасетата бяха изцяло на макадам с изключение на градския етап в петък вечер, който се проведе по улиците на Арад. Стартиралите екипажи бяха общо 38 на брой от 7 националности. Рали Арад бе първото състезание за Гераджиев/Гаджев и екипа на АСК „Пловдив“ след 7-месечна пауза. През зимата бе направена ревизия на двигателя, скоростната кутия и окачването на състезателния автомобил Форд Фиеста R2. Първият ден на ралито започна в петък, 13 май, следобед с началните пет специални етапа (СЕ) – по две минавания на СЕ1/4 „Фрумушени“ (12.95 км) и СЕ2/3 „Шиштаровац“ (10.93 км) и едно на градския и последен за деня СЕ5 „Арад“ (2.21 км).
Ето какво сподели пилотът Георги Гераджиев относно първия ден на Рали Арад 2016: „Поради падналите дъждове в дните преди старта, двата макадамови етапа бяха по-кални и хлъзгави от очакваното, а в комбинация с бързите трасета това не бе най-доброто начало за нашия екипаж. Въпреки това на вторите минавания (СЕ3 и СЕ4) успяхме да намерим по-добро темпо и да атакуваме повече. Губехме време на най-бързите пасажи, които бяха много по-добре познати на румънските пилоти. На етапа в град Арад успяхме да постигнем първо време от колите с предно предаване, вследствие на което се изкачихме на трето място преди началото на втория състезателен ден. Във вечерната сервизна зона след градския етап механиците имаха сложна ситуация със спирачната система на автомобила, но в крайна сметка успяха да се справят в последния възможен момент и така екипажът ни успя да се регистрира в часовата контрола само 2 секунди преди изтичане на времето.“
Ден 2 на Рали Арад 2016 бе съставен от три трасета, които се караха по два пъти: СЕ6/9 „Коноп“ (11.75 км), СЕ7/10 „Надаш“ (21.70 км) и СЕ8/11 „Лалашинц“ (10.26 км).
Коментарът на Георги Гераджиев и за втория състезателен ден: „Събота се оказа изключително труден ден заради проливните дъждове, паднали през нощта. Времето бе много променливо и през деня, като на няколко пъти отново валя силен дъжд по етапите, поради което буквално по пътищата течаха реки. Още от първия етап (СЕ6) се опитах да намеря баланса в карането си, за да мога на вторите минавания по етапите да атакувам максимално. В самото начало на СЕ7 имахме проблеми със записките, започнахме неуверено и в средата на етапа загубихме 5-10 секунди на тесен разклон, където колата загасна, а в последствие предно дясно колело се удари в камък и в продължение на 4-5 километра карах по-внимателно, тъй като очаквах гумата да спадне. На СЕ8, който ми допадна още на тренировките, атакувахме силно и записахме първо време от колите с един двигателен мост. Този етап се оказа и решаващият за нас, понеже на второто преминаване през него успяхме да спечелим отново и по този начин се класирахме на второ място при колите с предно предаване (клас ERT 3).“
Заключителен коментар и на навигатора Георги Гаджев: „Паузата от 7 месеца неминуемо оказа своето влияние, но в процеса на състезанието нещата се нормализираха и започнахме да даваме все по-добри времена. Добрите записки, които успяхме да направим на опознаването преди ралито, определено изиграха своята роля в изключително лошите атмосферни условия, пред които се изправихме. Опитът, който придобихме, е безценен. Организацията на ралито и особено съдиите по часовите контроли бяха на много високо ниво. Бих искал да благодаря на целия екип на АСК „Пловдив“, който осигури нужните спокойствие и сигурност на екипажа по време на ралито.“
В крайна сметка пловдивският екипаж завърши на второ място от автомобилите с две задвижващи колела, като пред него се нареди само Раул Бадиу (Дачия Логан), а на трето място завърши Адриан Теслован (Ситроен DS3 R3T).
Състезанието бе спечелено от италианеца, каращ с румънски състезателен лиценз, Симоне Темпестини (Форд Фиеста R5). Втори зад него се нареди Рашид Ал-Кетби от ОАЕ (Шкода Фабия R5), а почетната стълбичка бе допълнена от румънеца Дан Гиртофан (също с Шкода Фабия R5).
Следващото състезание в програмата на пловдивския отбор е познатото от миналата година Рали Делтата на Дунав (10-11 Юни) с център град Тулча, Румъния.

Източник: Gustosport